Egy családi kirándulás mindig rengeteg nehézséggel jár. Össze kell csomagolni, figyelni kell a gyerekekre is, hogy mindent hozzanak magukkal, ami szükséges, utána kell járni, hogy a helyszínen, ahová mentek, minden fontos dolog megtalálható-e, esetleg nem-e kell vinni valamit pluszba. Aztán az egészség kapcsán is oda kell figyelni, hogy legyenek nálad kellő gyógyszerek, rengeteg sebtapasz. Rá kell bízni valakire a lakásban a növényeket és a kisállatot, ha van (nekünk például két cicánk van). Mindemellett pedig lelkileg is fel kell készülni, no meg a papírügyekre is oda kell figyelni.
A legutóbbi családi nyaralásunkra mindezek mellett még autót is béreltünk, mivel a mienket azelőtt adtuk el és még nem volt időnk újat vásárolni. Ezt extra stressznek nevezném, mivel folyton azon aggódtam, hogy a gyerekek ne egyék le, vagy kenjék össze az autót, valamint, hogy én se vezessenek neki semminek, hogy még karcolás se kerüljön rá. Mindezek ellenére azonban elmondhatom, hogy nagyon jó autót béreltünk, kellemes volt vezetni és utazni is benne.
A tökéletesen eltervezett kirándulásunkat csupán egy dolog törte meg, legalábbis számomra. Az indulás reggelén bele néztem a postaládába, és természetesen ott volt mindkét Vodafone számlánk az adott hónapra. Gyorsan magamhoz kaptam őket, és már be is ültem az autóba és indultunk az országos körutunkra. Mivel eddig mindig külföldre jártunk nyaralni, ezért gondoltuk azt, hogy idén végre körbe járjunk az országot, és erre pontosan három hetet szántunk. A baj az volt, hogy a Vodafone számla fizetésének határideje néhány nappal a hazatérésünk előtt lejárt, ezért út közben kellett megoldanunk.
A férjemmel azt beszéltük, hogy semmiképp sem fogjuk a postán sorban állva tölteni a nyaralásunkat, szóval kellene keresnünk valami alternatív módszert, amivel meg tudjuk oldani. Valamiért olyan csökönyös voltam, hogy azt hittem, hogy csakis ez a módszer létezik és nem hittem neki. Azonban, az első nagyobb pihenőnknél kezembe vettem a telefonomat, bekapcsoltam a mobilnetet és beírtam, hogy Vodafone számlafizetés.
Azonnal találtam is egy érdekes oldalt (azt hittem már ilyenek nem is léteznek), ami telefonszám tudakozóként szolgált, de emellett nagyon sok más információt is meg lehetett tudni róla, ami egy mindennapjait élő magyar embert segíteni tudja (különböző ügyfélszolgálati telefonszámok pl. főgáz, Emag stb., bankfiókok nyitvatartási programja és más hasonló hasznos dolgok.)
Többek között pedig a Vodafone számlabefizetéséről is bőven írtak. Elolvastam a cikket, aztán elmeséltem a férjemnek is, hogy közösen döntsünk az ügyben. Először is lehetséges a befizetés online, viszont ehhez e-számlára van szükség. Nekünk nem ilyenünk van, de eldöntöttük, hogy amikor haza érünk az utunkról, azonnal elmegyünk a Vodafone egyik üzletébe és kérni fogjuk ezt a lehetőséget, hogy ezentúl online, néhány kattintással tudjunk majd fizetni. Így legalább ennyivel kevesebb papírszemetet termelünk.
Ezen kívül azonban máshol is lehet fizetni számlát, offline közegben is. Ez volt az, ami minket akkor igazán érdekelt. Természetesen lehetőség van a Vodafone üzletekben, a postán, valamint Relay és Medio üzletekben is befizetni a csekket. Ez azért nem tetszett nekünk, mert valószínűleg sorban állással járt együtt, amit utálunk. Ráadásul fogalmunk sem volt, hogy az utunk során hol lesznek ilyen üzletek, vagy posta, valamint, hogy milyen időbeosztásban tartanak nyitva. (A Vodafone üzletekben egyébként lehet időpontot is foglalni előre, így nem kell majd olyan sokat várnod, de ezt megcsinálni szintén időbe kerül, és ehhez tényleg ki kellett volna néznünk egy üzletet, ami utunkba esik, valamint ki kellett volna számolnunk, hogy hány órára érünk oda. Ez is macerásnak tűnt a mi helyzetünkben.
Ami végül megtetszett nekünk, és amit szintén ebből a cikkből tudtam meg, az az volt, hogy lehetőség van a számla befizetésére az OTP bank ATM-jeiben is. És ez a lehetőség már 2006 óta adott. Nem is értem, hogy eddig hogy nem fedeztük fel. Hiszen az automatát havonta többször is használjuk, és ha sor van is előtte, általában rövid (ha épp nincs fizetésosztási időszak). A férjemnek természetesen egyből eszébe jutott, hogy valóban van egy olyan menüpont választási lehetőség, hogy ’telefonszámla befizetése’. Ilyenkor már tud pattogni, de magától nem jutott volna eszébe a dolog. Azért választottuk ezt a módszert, végül is, mert így is, úgyis meg kellett állnunk automatáknál (mivel nem vittünk magunkkal sok készpénzt az útra), akkor meg már könnyen el tudtuk intézni a pénzfelvevéssel együtt a telefonszámla kifizetését is. Ráadásul ez nincs is időhöz kötve, mivel a legtöbb ATM éjféltől éjfélig elérthető a kuncsaftok számára.
A kirándulás harmadik napján fizettük ki ezzel a módszerrel a számlát, utána pedig az én lelkem is megnyugodott, hogy végre nincs semmilyen ügy, amivel törődni kell. Természetesen azért észben tartottam az e-számla létezését, hogy amikor haza érünk, és van egy kis időm, menjek be a Vodafone üzletbe, ami nincs is messze tőlünk és kérjem ezt a lehetőséget. Mindezt az ismeretet pedig a telefonszám tudakozó oldalnak köszönhetem, aki összefoglalta számunkra.